Tytuł pozycji:
Marketing a zarządzanie marketingowe. O niektórych relacjach między dyscypliną nauki a jej specjalnością badawczą
- Tytuł:
-
Marketing a zarządzanie marketingowe. O niektórych relacjach między dyscypliną nauki a jej specjalnością badawczą
Marketing and Marketing Management. About Some Relations between Field of Science and its Specialization of Research
- Autorzy:
-
Żabiński, Leszek
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/905150.pdf
- Data publikacji:
-
2005
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2005, 184
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper the author analyses basic relations between marketing as a discipline of
applied science and its research (scholarly) specialisation of normative-project nature, as the
author considers marketing management as such specialisation. The author applies the most
commonly used criteria of identification of a discipline and a sub-discipline (a specialisation) of
science: a subject and scope of research; research focus; a problem and research paradigm;
a relation between discipline knowledge and economic practice. As a conclusion, he states that
tere are already sufficient premises to identify marketing as a discipline of science; within this
discipline, one can identiTy marketing management as its scientific specialisation. However, this
does not deny a need of maintaining close relation between marketing and both economics as
well as management science.