Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa na podstawie teorii instytucjonalnych - koncepcja "instytucjonalizmu organizacyjnego przedsiębiorstw"

Tytuł:
Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa na podstawie teorii instytucjonalnych - koncepcja "instytucjonalizmu organizacyjnego przedsiębiorstw"
The Concept of "Organizational Institutionalization Of Companies" - Institutionalization Theories Usage in Modern Companies Competitiveness Analysis
Autorzy:
Rosińska, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/904785.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2008, 221
0208-6018
2353-7663
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the paper the author tries to explain, on the theoretical ground, the very basic determinants of companies' competitiveness improvement under the circumstances of global liberalized economy and dynamic changes which take place in the business environment under the influence of globalization. The article consists of two parts. In the first part the concept of "organizational institutionalization" is discussed. The basic presumption is the reproduction of the business environment in the formal and organizational structures and business subjects behaviors. To describe the core of the concept the basic presumptions of new institutional economy was quoted and benchmarking and isomorphism, as a methods of business subject adaptation to environment, was presented. In the second part of the article O. E. Williamsons concept of economic analysis was used. Basing on four levels of institution author tried to prove the appearance of significant elements of modern companies' competitiveness position improvement. The combining of those two concepts seems to be the right theoretical base for further researches on companies' competitiveness in the time of globalization and liberalization of world economy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies