Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogiczne źródła stanowienia celów pracy socjalno-wychowawczej

Tytuł:
Pedagogiczne źródła stanowienia celów pracy socjalno-wychowawczej
Pedagogical Sources of Determining Goals of Welfare - Educational Work
Autorzy:
Mikołajewicz, Wojciech
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/904453.pdf
Data publikacji:
1990
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 1990, 103
0208-6018
2353-7663
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest fragmentem przygotowywanej rozprawy doktorskiej i w niektórych momentach nawiązuje się tu do całości rozwiazań. Tak też ma się z tytułem, który w odniesieniu do treści może budzić pewne wątpliwości, szczególnie w takiej właśnie sytuacji. Autor doszedł jednak do wniosku, że nie należy go zmieniać i dopasowywać do zewnętrznych wymogów albowiem pociągnęłoby to za sobą zbyt rozległą dewiację myśli.

Goals of welf are work (tasks of a social welf are employee) are formulated in languages of different disciplines such as e.g. social policy, sociology, psychology, etc. The present article is an attempt at their determination basing on traditional concepts of social pedagogics such as assistance, care, life - saving, social welfare, social security. They constitute an object of critical analysis, which does not aim at rejecting them but rather redefining taking into account contemporary expectations in relation to the profession of social welfare employee. This what is really an object of criticismis the understanding of welfare workas assistance for the "ill - adjusted", "weaker", "poorer", "worse". Such approach, especially at the time of the crisis of "protectivestate" makes it impossible to benefit from a true and effective assistance. This thesis ensues both from the theoretical analysis of the concepts in question and from their confrontation with practice of welfare work and escurtainnients of other disciplines than social pedagogics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies