In the article, the authors aim at discussing what socio-emotional competences (SECs) are, how they are shaped and how their development can be supported in the first stage of school education. The authors analyse five categories of SECs identified in the constructed diagnostic and prevention-intervention programmes: 1) self-awareness, 2) social awareness, 3) responsible decision making, 4) managing one’s own behaviour, 5) managing relations with others. The authors in the article suggest relating SECs to the basic psychic functions necessary for smooth completion of tasks by the human. The authors present reasons for considering SECs important in early school education and they point to the discrepancies between the place currently occupied by SECs and the place that these competences deserve. Moreover, the authors analyse the possible ways of developing socio-emotional competences in the education process.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00