Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak organizować instytucje i organizacje w oparciu o założenia podejścia międzykulturowego?

Tytuł:
Jak organizować instytucje i organizacje w oparciu o założenia podejścia międzykulturowego?
How to organize institutions and organizations based on the assumptions of an intercultural approach?
Autorzy:
Farnicka, Marzanna
Bettin, Migiel
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/890895.pdf
Data publikacji:
2018-08-08
Wydawca:
Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
Tematy:
podejście międzykulturowe
psychologia międzykulturowa
rozwój kompetencji
trening
intercultural approach
intercultural psychology
competence development
training
Źródło:
Kultura Bezpieczeństwa. Nauka – Praktyka – Refleksje; 2017, 27; 272-286
2299-4033
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł koncentruje się na prezentacji założeń podejścia międzykulturowego w oparciu o przykład konferencji CICA. W przedstawionym tekście dokonano przeglądu literatury przedmiotu – umiejętności międzykulturowych – ich założeń, procedur oraz znaczenia. Podano także praktyczne przykłady wykorzystania tego podejścia. W pierwszej części artykułu opisano raport i roboczą definicję kompetencji międzykulturowych oraz zaprezentowano międzykulturowe podejście oparte na pracach Benneta, Deardorff i Heywarda. Na podstawie zilustrowanych ram kompetencji międzykulturowych, przedstawiono kryteria kompetencji międzykulturowych (ICC), które muszą być spełnione przy tworzeniu środowiska wspierającego ich rozwój. Przykłady i jasne kryteria mogą być pomocne przy tworzeniu kolejnych wydarzeń społecznych, konferencji czy szkoleń, bowiem tylko realne stosowanie założeń ICC wspomaga dialog międzykulturowy

The article focuses on the presentation of the assumptions of an intercultural approach based on the example of the CICA conference. The presented text reviews the subject literature – intercultural skills – their assumptions, procedures and meanings. Practical examples of using this approach are also given. The first part of the article describes the report and the working definition of intercultural competences and presents an intercultural approach based on the works of Bennet, Deardorff and Heyward. Based on the illustrated intercultural competence framework, the criteria for intercultural competences (ICC) are set out, which must be met when creating an environment that supports their development. Examples and clear criteria may be helpful in the creation of further social events, conferences or trainings, because only the real application of the ICC assumptions supports intercultural dialogue.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies