Tytuł pozycji:
Kapitał marki w sieci wymiany wartości
- Tytuł:
-
Kapitał marki w sieci wymiany wartości
Brand capital in the value exchange network
- Autorzy:
-
Kubiak, K.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/888372.pdf
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2013, 10[59]
2081-3430
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W obecnej gospodarce opartej na wiedzy, gospodarce sieciowej, pojawia się nowy trend
funkcjonowania przedsiębiorstw – jest nim umiejętność tworzenia wartości. Jedną z takich
wartości jest marka, która odgrywa istotną rolę w procesie komunikacji przedsiębiorstwa
z rynkiem. Markę można porównać do najcenniejszego zasobu, jaki może posiadać
przedsiębiorstwo. W artykule podjęto próbę identyfikacji czynników wpływających na zwiększenie
kapitału marki, określono również zestaw wartości wynikający z jej kapitału. Metodą badawczą
był wywiad ekspercki oraz metoda sieci wartości. Według przeprowadzonych badań kapitał marki
jest źródłem przyszłych korzyści przedsiębiorstwa i klienta, korzyści o charakterze materialnym
oraz niematerialnym.
In the current knowledge-based economy, the network economy, there appears a new trend for
enterprises - an ability to create value. Brand form one of these values that plays an important role
in the process of communication between enterprises and the market. Brand can be compared to
the most valuable asset that a company possesses. This paper attempts to identify factors
contributing to increased brand equity, and also defines a set of values resulting from its capital.
The research method was an expert interview and value networks analysis. According to the study,
brand capital is a source of future benefits, both tangible and intangible, for the company and the
customer.