Heineken czy Żubr? Znaczenie popazproduktowych właściwości marek produktów spożywczych Heineken or Zubr? The role of beyond product characteristics in food products
Kupując produkty spożywcze konsumenci kierują się różnymi kryteriami, w tym
także marką produktu. Rola, jaką odgrywają marki, nie jest jeszcze w pełni poznana.
Dlatego badanie miało na celu sprawdzenie czy korzyści wynikające z marek produktów
spożywczych różnicują ocenę reputacji marek tychże produktów oraz czy na ich
podstawie można przewidywać intencję zakupu. Badanie przeprowadzono na próbie 130
konsumentów i oparto na próbie pięciu produktów spożywczych. Wybrano produkty,
przy zakupie których konsumenci zwracają uwagę na markę. Każda kategoria produktów
była reprezentowana przez cztery marki zróżnicowane ze względu na poziom reputacji,
czyli ogólnej opinii o marce (wysoka vs. niska reputacja). Wyniki badania pokazują, że
takie korzyści dostarczane przez markę, jak emocjonalne doświadczenia, które ona
oferuje oraz poziom zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa różnicują ocenę reputacji
produktów spożywczych oraz pozwalają przewidywać intencję ich kupna.
When buying food products consumers use different criteria, including a brand
of the product. The role of brands is not fully recognized yet. The study, therefore,
focuses on benefits connected with brands of food products, and aims to examine
whether they are related to the appraisal of brand reputation of food products and to
purchase intention. Data from the sample of 130 consumers were collected in relation to
the sample of four brands of each of five food products being apprised (with high vs. low
reputation). The products with high level of brand relevance in category were selected
for the study. Research findings show that emotional benefits and benefits related to
security differentiate the appraisal of brand reputation of food products and are
significant predictors of intention to purchase these products.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00