Tytuł pozycji:
Funkcje międzynarodowych horyzontalnych rynków elektronicznych
- Tytuł:
-
Funkcje międzynarodowych horyzontalnych rynków elektronicznych
The functions of international horizontal electronic marketplaces
- Autorzy:
-
Strzebicki, D.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/888154.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2014, 11[60]
2081-3430
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono problematykę funkcjonowania horyzontalnych publicznych
rynków elektronicznych działających w skali międzynarodowej. Celem poniższego opracowania
było określenie funkcji i usług oferowanych przez te rynki przedsiębiorstwom. W opracowaniu
przeprowadzono studium przypadku największego tego rodzaju rynku na świecie o nazwie
Alibaba.com. Jako technika zbierania danych posłużyła obserwacja strony internetowej rynku.
Badany rynek zaopatruje uczestników w informacje w fazie przed-transakcyjnej,
umożliwia komunikację pomiędzy stronami transakcji oraz przyczynia się do zwiększenia
bezpieczeństwa transakcji. Oferowane usługi charakteryzują się wysokim stopniem kastomizacji.
Rynek ten przedstawia największą wartość dla przedsiębiorstw szukających nowych rynków i
źródeł dostaw.
The article discusses the issue of horizontal public electronic marketplaces that
operate on the international scale. The main objective of the research was to identify the
functions and services provided to enterprises by an electronic market. The research
method used was a case study of the largest electronic horizontal public e-marketplace
named Alibaba.com. The technique used in the purpose of collecting data was the
observation of the e-market’s Website.
The analysis showed, that functions and services offered by the e-marketplace
support every stage of a transaction. The researched e-marketplace provides its users
with information in the pre-transactional stage, enables communication between sellers
and buyers and increases transaction safety. The services offered are highly customized.
The electronic marketplace provides the greatest value for enterprises looking for new
markets and new sources of supply.