Tytuł pozycji:
Survey upon satisfaction of customers using services of travel agencies from Lublin province as a key element of contemporary marketing
- Tytuł:
-
Survey upon satisfaction of customers using services of travel agencies from Lublin province as a key element of contemporary marketing
Pomiar satysfakcji klientów korzystających z usług biur podróży z lubelszczyzny jako kluczowy element marketingu współczesnego
- Autorzy:
-
Wojciechowska-Solis, J.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/887744.pdf
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2013, 09[58]
2081-3430
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Article addresses an issue of the relationship between the level of service quality and the
customer satisfaction who decided to purchase it.
The paper presents results of survey carried out by means of Servqual method in 2012
among 200 customers of travel agencies from Lublin region. The aim of the study was to
determine the level of customer’s satisfaction with the services provided by travel agencies
(determination of the difference between the quality of service provided by travel agencies and the
quality expected by customers). Based on the study, it is concluded that the level of satisfaction
with the services is satisfactory to customers, although the difference between provided and
expected quality of services forces the travel agency owners to take into considerations that there
are critical points that require their immediate intervention to maintain the current level of
customer’s interest in their services. Significant impact on the level of customer satisfaction has
the financial dimension of the service package as well as trust and professionalism of the staff.
Artykuł podejmuje zagadnienia zależności pomiędzy poziomem jakości świadczonych
usług a satysfakcją klientów którzy z nich korzystają.
W artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych metodą Servqual w 2012
roku wśród 200 klientów lubelskich biur podróży. Celem badań było określenie poziomu
satysfakcji klienta ze świadczonych przez biura podróży usług (określenia różnicy pomiędzy
jakością świadczoną przez biura podroży, a jakością oczekiwaną przez klientów). Na podstawie
przeprowadzonych badań stwierdza się, że poziom satysfakcji ze świadczonych usług jest
zadawalający dla klientów, aczkolwiek różnica pomiędzy jakością świadczoną a oczekiwaną daje
właścicielom biur podróży do myślenia, że są punkty krytyczne wymagające natychmiastowej
ingerencji z ich strony, aby utrzymać dotychczasowy poziom zainteresowania klientów ich
usługami. Znaczny wpływ na poziom satysfakcji klientów mają wymiar materialny obudowy
usługi, a także fachowość personelu i zaufanie do niego.