Tytuł pozycji:
Rynek i marketing ekologicznych produktów mlecznych w Polsce a stopień zaspokojenia oczekiwań konsumenta
- Tytuł:
-
Rynek i marketing ekologicznych produktów mlecznych w Polsce a stopień zaspokojenia oczekiwań konsumenta
Market and marketing of organic milk products in Poland and level of meet consumer’s expectations
- Autorzy:
-
Koperska, N.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/887647.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2014, 11[60]
2081-3430
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego opracowania jest ukazanie obecnej sytuacji na rynku ekologicznych
produktów mlecznych w kontekście poziomu zaspokojenia oczekiwań konsumenta. Artykuł
przedstawia ponadto stosowane działania marketingowe a także możliwości ich poszerzenia, w
celu osiągnięcia lepszego zadowolenia w relacji producent-konsument. Rynek ekologicznych
produktów mlecznych w Polsce znajduje się we wczesnej fazie rozwoju. Pomimo rosnącego
zainteresowania, sprzedaż ekologicznych produktów utrzymuje się wciąż na stosunkowo niskim
poziomie. Istnieje kilka poważnych barier w rozwoju żywności ekologicznej. Jedną z
najważniejszych jest ich ograniczona dostępność oraz brak informacji o miejscach sprzedaży.
Gospodarstwa posiadające certyfikat na ekologiczną produkcję mleka często nie mają
odpowiedniego odbiorcy i w rezultacie są zmuszeni sprzedawać mleko ekologiczne po cenie mleka
zwykłego. Zjawisko to możemy zaobserwować na przykładzie gospodarstw ekologicznych z
województwa lubelskiego. Wsparcie państwowe i unijne jest wciąż nieodzowne, aby móc
dostosować rynek ekologicznych produktów mlecznych do potrzeb konsumenta.
Aim of this study is show a current situation on market of organic dairy products in
context of level of meet consumer’s expectations. This article also presents applied
marketing activities and a possibility of their extension in order to achieve a better
satisfaction in a producer-consumer relationship. Market of organic dairy products in
Poland is in early stages of development. Despite a growing interest, sale of organic
products still remains at a relatively low level. There are several significant barriers to
the development of organic food. The one of most important barrier is a limited
availability and lack of information about points of sale. Farms having certificates of
organic milk production often do not have a appropriate recipient, and are forced to sell
organic milk in a price of normal milk, which can be seen an example of Lubelskie
Voivodeship. National and EU support is still indispensable to be able to adapt market
of organic dairy products to consumer needs.