Tytuł pozycji:
Ocena zakładów ubezpieczeniowych przez rolników – wyniki badań własnych
- Tytuł:
-
Ocena zakładów ubezpieczeniowych przez rolników – wyniki badań własnych
Evaluation of insurance companies by farmers – the results of own research
- Autorzy:
-
Wicka, A.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/867483.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2014, 16, 5
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badań było rozpoznanie opinii badanych rolników z trzech województw mazowieckiego,
łódzkiego i wielkopolskiego na temat ubezpieczycieli, u których dokonywano zakupu produktów ubezpieczeniowych.
Przedstawiono także wybrane czynniki, które były brane pod uwagę przy wyborze firmy ubezpieczeniowej.
Badania przeprowadzono w 2013 roku. Stwierdzono, że badani rolnicy wykupują ubezpieczenia
głównie w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń S.A. (ok. 60%), bez względu na to czy są to ubezpieczenia
rolnicze, czy np. komunikacyjne. Wykazano, że ważnymi czynnikami decydującymi o wyborze konkretnego
zakładu ubezpieczeń były m.in. cena, marka, zaufanie do zakładu ubezpieczeń, doświadczenia zdobyte w
kontaktach z jego przedstawicielami.
The purpose of the article was to present the opinions of farmers on insurance companies in the three
voivodeships of mazowieckie, łódzkie and wielkopolskie. There were also presented selected factors that farmers
take into account when choosing an insurance company. It was found that the surveyed farmers purchased
insurance products primarily in PZU S.A. The majority of farmers represented by 60% of the researched
population purchased insurance products offered by PZU, regardless of insurance type. It has been shown that
the main factors determining the choice of a particular insurance company were among others: price, wellknown
brand, confidence in the insurance company, the experience gained in dealing with its representatives