Celem artykułu była ocena stron internetowych przedsiębiorstw ekologicznych. Hipoteza badawcza
zakładała, że nie mniej niż połowa przedsiębiorstw ekologicznych posiada strony internetowe, które można
ocenić przynajmniej jako dobre. Badania przeprowadzono w kwietniu 2014 roku. Z grupy 91 przedsiębiorstw
ze spisu zamieszczonego na stronie Centrum Doradztwa Rolniczego w Radomiu, oddział w Brwinowie
wybrano tylko te, do których podany był aktualny i działający adres strony internetowej. Łącznie oceniono
przy zastosowaniu wielokryterialnej metody punktowej strony internetowe 40 przedsiębiorstw. W ocenie
uwzględniono pięć grup kryteriów rodzajowych, takich jak kryteria techniczne, wizualne, funkcjonalne,
dotyczące przydatności strony oraz kryteria dotyczące wyłącznie sklepów internetowych. Badane przedsiębiorstwa
opisano ponadto, podając charakter prowadzonej działalności, formę prawną oraz udział produktów
ekologicznych w całkowitej ofercie firmy. Stwierdzono, że większość przedsiębiorstw ekologicznych ma
strony internetowe przygotowane na poziomie dobrym, co potwierdza przyjętą hipotezę badawczą i świadczy
o dostosowaniu większości z nich do wyzwań współczesnego rynku.
The aim of the article was to evaluate the websites of online organic companies. The research hypothesis
has assumed that not fewer that a half of the organic companies has websites, which might be assessed at
least as good ones. The research was carried out in April 2014. From the group of 91 companies from the list
placed on the website of Centre of Agricultural Advisory in Radom,, the Department in Brwinów, there were
selected only those, whose website address was correct and working. In total, there has been the evaluation
of the websites of 40 companies with the use of multicriterial scoring methodology. In the evaluation, there
have been included the technical, visual, functionality, the website usability criteria as well as the criteria
relating to online shops only. The examined companies were additionally described with their activity, legal
form, and the share of organic products in the total company offer. It has been determined that the majority of
organic companies have their websites made at a good level, what confirms the assumed research hypothesis
and proves that the majority is adjusted to the challenges of modern market.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00