Tytuł pozycji:
Prywatyzacja prac leśnych, a wykorzystane pojazdów nadleśnictwa
- Tytuł:
-
Prywatyzacja prac leśnych, a wykorzystane pojazdów nadleśnictwa
Privatization of forest works, and utilization of vehicles of forest districts
- Autorzy:
-
Trzcinski, G.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/806503.pdf
- Data publikacji:
-
2002
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych; 2002, 486, 1
0084-5477
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
On the basis of the obtained results it may be assumed that in the total rides of the forest district vehicles greater importance (although limited to a certain degree) will have the rides connected with the administration work, supervision of works and protection of possessions. The changes introduced after 1995 within the scope of works done with the forest districts own vehicles especially in the Golub-Dobrzyń forest district did not affect the rides of passenger vehicles and vans. Analysing the rides in all groups of vehicles it can be stated that they are similar in 30% in the years 1994-1995 and 1998-1999 in the Brodnica forest district and in 70% in the Golub-Dobrzyń firest district. It points to the effect of organizational changes in particular units on the changes in the structure of vehicle rides but this dependence in the Golub-Dobrzyń forest district is observed to a lesser degree.
Na podstawie uzyskanych wyników można sądzić, że w sumarycznym przebiegu własnych środków transportowych nadleśnictwa coraz większe (chociaż w pewnym stopniu ograniczone) znaczenie będą posiadały przejazdy związane z administrowaniem, nadzorem nad wykonywanymi pracami oraz zabezpieczeniem mienia. Przemiany wprowadzone po 1995 roku w zakresie prac wykonywanych taborem własnym, szczególnie w Nadleśnictwie Golub Dobrzyń nie wpłynęły na zmianę przebiegu samochodów osobowych i osobowo-towarowych. Analizując przejazdy we wszystkich grupach pojazdów można stwierdzić, że są one podobne pomiędzy okresami 1994-1995 a 1998-1999 w Nadleśnictwie Brodnica w 30%, a w Nadleśnictwie Golub Dobrzyń w 70%. Świadczy to o wpływie przekształceń organizacyjnych w poszczególnych jednostkach na zmiany w strukturze przebiegów pojazdów, przy czym w Nadleśnictwie Golub Dobrzyń zależność ta jest obserwowana w mniejszym stopniu.