Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fermented ethanol as a component of the rape-seed oil based diesel fuel

Tytuł:
Fermented ethanol as a component of the rape-seed oil based diesel fuel
Bioetanol jako składnik paliwa (estru) produkowanego na bazie oleju rzepakowego
Autorzy:
Polak, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/796068.pdf
Data publikacji:
2002
Wydawca:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Źródło:
Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych; 2002, 486, 2
0084-5477
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the practical results of the performance with the biodiesel and their mixtures with different quantity of fermented ethanol. The ZETOR trademark Czech agricultural tractor and the AVIA trademark Czech truck engines were used in the experiments. Based on the results, it can be said that the most suitable fuel blend is: biodiesel + 2% addition of fermented bioethanol according to following points. This addition significantly reduces the NOₓ emissions. In the AVIA engine the reduction is about 54% in comparison with non additived fuel (0% fuel blend). In the Zetor engine, it decreased by 88% of its primary value. Even in the case of smokiness, the situation is similarly favourable. The power output parameters are almost constant. No significant increase of fuel consumption was observed. However higher share of unburned hydrocarbons depending on increased alcohol content was observed. In with comparison to the commercially available petrol diesel, the total amount of emissions at the fuel blends (especially with small content of alcohol) was lower in all cases, which facilitates the realization of emission limits also in the older types of engines.

W artykule przedstawiono praktyczne wyniki stosowania do silników wysokoprężnych biopaliwa (bioetanol), przy różnej zawartości bioetanolu. W badaniach stosowano silniki wysokoprężne produkcji czeskiej ciężarówki AVIA i ciągnika ZETOR. Wyniki wskazują, że najbardziej odpowiednią mieszanką paliw było biopaliwo z 2% dodatkiem etanolu. Dodatek ten znacznie zmniejszał emisję NOₓ: w silniku AVIA o około 54%, w porównaniu z paliwem bez dodatków, natomiast w silniku ZETOR spadek wyniósł 88% w stosunku do wartości początkowej. Także w odniesieniu do dymienia zjawisko było podobnie korzystne. Parametry mocy silników były prawie stałe. Nie zaobserwowano znaczącego wzrostu zużycia paliwa, jednak zwiększał się udział nie spalonych węglowodorów w miarę wzrostu zawartości alkoholu. W porównaniu z dostępnym na rynku olejem napędowym, przy zastosowaniu mieszanek paliwowych (szczególnie przy niskiej zawartości alkoholu), całkowita emisja była niższa we wszystkich przypadkach, co ułatwia spełnienie wymagań dotyczących emisji w silnikach starszych typów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies