Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Positive institutions: Case study

Tytuł:
Positive institutions: Case study
Autorzy:
Budzińska, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/783262.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
SLA
positive psychology
well-being
positive institutions
further education
Źródło:
Theory and Practice of Second Language Acquisition; 2018, 4, 2
2450-5455
2451-2125
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Positive psychology was founded on three main pillars: positive emotions, positive character traits associated with good living and positive institutions that create conditions for students to flourish (Seligman and Csikszentmihalyi, 2000). Nevertheless, the research in psychology so far has been concentrating on positive emotions and character strengths. Enabling institutions have been the least well studied of the three pillars. A salient additional perspective, as MacIntyre and Mercer (2014) propound, would be to concentrate on the context in which students can experience enjoyment and flourish in foreign language learning. I try to fill the niche by analyzing a language school in the further education context in Poland which seems to be a positive institution. I base my study around the two criteria: enabling success and promoting positive language learning environments or student well-being. The language school is analysed from three different angles: physical, pedagogical and psychological by means of an ethnographical research method and participant observation. The study is carried out in order to answer the research question: Can the school be labelled as a positive institution? The results demonstrate that the institution enables success as well as provides a positive learning environment and thus could be regarded as positive. The study is hoped to have contributed to positive psychology research by demonstrating what it means to be a positive institution in practice. 

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies