The article presents ecomuseum as an example of innovative tourism product, created primarily in rural areas. The subject for analysis provided the offer of one of the Carpathian ecomuseums – Hołe ecomuseum.Ecomuseums tourist product is created on the basis of local resources – accommodation services, catering, local products and grass-roots community initiatives. When creating it, a numberof factors should be considered, including environmental, social, cultural, economic and political conditions.Ecomuseum as a tourist product has some specific features, which enable us to call it ecoproducts.This type of products may be attractive for tourists who want to broaden their knowledge on the history and culture of the region, for tourists longing for a close contact with unspoiled nature,away from large urban agglomerations
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00