Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Beyond communication: using language for researching curriculum, pedagogy and policy in mathematics education

Tytuł:
Beyond communication: using language for researching curriculum, pedagogy and policy in mathematics education
Autorzy:
Morgan, Candia
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/749148.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Matematyczne
Tematy:
communication in mathematics education
discourse
textbooks
test papers
a social semiotic approach
Źródło:
Didactica Mathematicae; 2014, 36
2353-0960
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The language and other media used in educational practices do not simply transmit the ideas and intentions of speakers and writers. The practices themselves shape and are shaped by what is said. The texts produced by speakers and writers in a practice such as mathematics education thus draw on ways of construing the world that are legitimate within the practice and also constrain the ways in which listeners and readers may respond.Discourse analytic methods drawing on Halliday’s systemic functional linguistics provide means of describing the world of mathematics education through analysis of its spoken and written texts. This allows us to address questions about the nature of mathematics and mathematical activity and about the nature of teaching and learning, of teachers and of students as these are produced in the texts of a given practice.This article is based on a plenary lecture presented at the Children’s Mathematical Education conference held in Poznań, Poland in July 2014. In it, I discuss a discourse analytic theoretical and methodological approach to researching mathematics education and illustrate this with examples drawn from investigations of curriculum and classroom practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies