Discursive and communicative strategies of persuasion in opinion forming media: the case of film reviewsThis study aims at analysing the discourse as a way of using language for specific purposes. On the basis of a corpus consisting of forty reviews of the French comedy Intouchables (2011) selected from various film magazines and web pages, the author offers a reflection on the nature and functions of the genre “film review”. Thus, different invariant elements of the mentioned genre can be established in the light of discursive and communicative strategies whose persuasive dimension is connected both with the presence of informative and evaluative elements about the film and the situation of the participants. Thanks to the described strategies, activating various kinds of hidden and connotative meaning i.e. implications, presuppositions, cultural associations, the journalist contributes to the co-creation of human perception.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00