The aim of the article is to present the causes of self-destructive behavior among intellectually disabled patients according to behavioral theory. We will provide 5 hypotheses on the occurrence of self-injurious behavior: 1) self-aggression as learnt behavior under the control of positive reinforcement, 2) self-aggression as acquired behavior resulting from avoiding an aversive stimulus (under the control of negative reinforcement), 3) self-aggression as a means of supplying oneself with stimuli (the self-stimulation hypothesis), 4) self-aggression resulting from improper functioning of physiological processes (the organic hypothesis), 5) self-aggression resulting from several of the above-mentioned reasons.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00