W pracy przedstawiono analizę szachownicy gruntów indywidualnych na
przykładzie Nowej Wsi przeciętej autostradą A-4 na terenie powiatu rzeszowskiego,
w wyniku której powstała nowa szachownica wewnętrzna badanej miejscowości.
Rozdrobnienie gruntów indywidualnych w badanej wsi jest znaczne, ponieważ
nie tylko właściciele zamieszkali w tej wsi użytkują te działki, ale również osoby
zamieszkałe poza badaną wsią (różniczanie). W pracy przedstawiono dostępność
do gruntów różniczan po wybudowaniu autostrady. W tym celu dokonano szczegółowej
analizy położenia działek właścicieli w stosunku do ich miejsca zamieszkania
i dostępu do nich. Dokonano charakterystyki gruntów różniczan zamiejscowych,
przedstawiono ich przestrzenne rozmieszczenie oraz dokonano podziału
różniczan zamiejscowych na: „północnych i południowych”. Podano sposób opracowania
studium szachownicy wewnętrznej gruntów dla wsi przeciętej autostradą,
które może być wykonywane w procesie prac scalenia gruntów wokół autostrad.
Uzyskane wyniki dowodzą, że autostrada przetnie dostęp do działek i utrudni do
nich dostęp oraz znacznie wydłuży do nich dojazd zarówno mieszkańcom wsi, jak
i właścicielom spoza badanej miejscowości.
In the thesis there has been presented the analysis of land strip pattern of
individual grounds exemplified by Nowa Wies cut across by the motorway A-4 in
the area of Rzeszowski District, from which results newly-created internal land
strip pattern of researched place. Individual grounds in the researched area are greatly scattered as not only the owners residing in this village use these plots of
ground but also people living outside the village (non-habitant owners). In the thesis
there has been presented accessibility to the grounds belonging to non-habitant
owners after the completion of motorway. For this reason there has been made
a detailed analysis of owners’ grounds’ location in respect to their place of residence
and the access to them. There have been described non-habitant owners’
grounds, and their spacious location has been presented. Non-habitant owners
have been divided into ‘southern’ and ‘northern’ ones. There has been provided
a method of internal land strip pattern study for the village cut across by the
motorway which can be used in the process of grounds integration in the vicinity
of the motorway. Obtained results prove that the motorway is going to cut across
the access to the plots of land and to make it difficult to reach them and greatly
lengthen the access way to them both for village habitants and non-habitant owners
in the researched area.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00