Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane problemy przepisów o czasie pracy pracowników naukowo-dydaktycznych

Tytuł:
Wybrane problemy przepisów o czasie pracy pracowników naukowo-dydaktycznych
Autorzy:
Wieczorek, Mariusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/609403.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Źródło:
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio G (Ius); 2014, 61, 1
0458-4317
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The regulations concerning the time of work serve the realization of the constitutional laws of the employees for rest. The key position among the regulations concerning the time of work is taken by the regulations of the sixth chapter of the labour law, still they are not the only ones in this aspect. One of the employees groups whose time of work is regulated in a special way of academic teachers.  The article concerns some of the aspects concerning the legal regulations of the time of work of the scientific and teaching academic staff. The way of regulating the work time of the given group of workers in the act of the Law of higher education causes some doubts concerning their system of work. The aspects concerning allowing the application of certain regulations of time work in the labour law, as well as the time of accounting and the schedule of work are rather vague.  The author proposes a thesis that the academic teachers and scientists are liable to a specific system of work time, similar to task based one. He also proves that in the lack of different labour law regulations, the accounting time of the teachers’ work time is four months, and the work schedule should cover only the duties of conducting the didactic classes and performing organizational tasks. He postulates the need of introducing the amendment in the Law of higher education in order to create the legal state leading to achieving the regulation clarity in the field of question.

W artykule nie zamieszczono abstraktu

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies