Identification of nostalgic brands existing on the Polish market in the light of empirical research Identyfikacja marek nostalgicznych funkcjonujących na rynku polskim w świetle badań empirycznych
The concept of nostalgia generates the growing interest of scientists, who
analyses this phenomenon in marketing in different contexts. Nostalgic brand is a brand,
which is associated with close or far, own or historical past. One can distinguish two main
categories of nostalgic brands: generational brand (based on a real nostalgia, having the
individual or collective character) and transgenerational brands (based on a real nostalgia
or a simulated nostalgia, referring indirectly to the individual and collective experiences or
memories of other people). The aim of this article is to identify nostalgic brands operating
on the Polish market on a basis of the results of own empirical research. As a result of the
studies, a list of 24 nostalgic brands, both generational and transgenerational, representing
6 product categories, was created.
Koncepcja nostalgii wzbudza zainteresowanie naukowców, którzy analizują
to zjawisko w marketingu w różnych kontekstach badawczych. Marka nostalgiczna
to marka kojarząca się z bliską lub dalszą, własną lub historyczną przeszłością. Można
wyróżnić dwie podstawowe kategorie marek nostalgicznych: marki pokoleniowe (oparte
na nostalgii prawdziwej, mającej charakter indywidualny lub zbiorowy) oraz marki międzypokoleniowe
(oparte na nostalgii prawdziwej lub na nostalgii symulowanej, odnoszącej
się pośrednio do indywidualnych lub zbiorowych doświadczeń lub wspomnień innych
osób). Celem artykułu jest identyfikacja marek nostalgicznych funkcjonujących na
rynku polskim w oparciu o wyniki badań empirycznych. W wyniku realizacji badań
stworzono listę 24 marek nostalgicznych, zarówno o pokoleniowym, jak i międzypokoleniowym
charakterze, reprezentujących 6 kategorii produktowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00