Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dylematy związane ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego przez studentów – wyniki badania ankietowego

Tytuł:
Dylematy związane ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego przez studentów – wyniki badania ankietowego
Dilemmas associated with gaining work experience during tertiary education – survey results
Autorzy:
Ostoj, Izabela
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/592353.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Doświadczenie zawodowe
Kapitał ludzki
Rynek pracy
Human capital
Labour market
Work experience
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 258; 76-85
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Doświadczenie zawodowe jest jednym z czynników warunkujących pomyślne wejście absolwentów na rynek pracy. Młodzi ludzie często próbują pogodzić naukę na uczelni w trybie stacjonarnym z pracą zarobkową. Badania ankietowe przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach pomogły w ustaleniu skali tego zjawiska oraz określeniu czynników, które złożyły się na decyzję o podjęciu pracy. Pozwoliły też na ocenę zgodności wykonywanej pracy z kierunkiem studiów, szans na zdobycie nowych umiejętności i kompetencji cenionych na rynku pracy oraz nawiązanie kontaktów z pracodawcami, dających dobre perspektywy. W badaniu przeprowadzono też próbę identyfikacji problemów pojawiających się w trakcie łączenia pracy zarobkowej ze studiami w trybie stacjonarnym.

Work experience is one of the factors which condition auspicious entry of the graduates into labour market. Young people try to accommodate full-time studies at universities with their jobs. A survey study conducted over a section of the students studying at the University of Economics in Katowice made it possible to identify the extent of this phenomenon and to recognize the factors which affect the decision about starting a job. Moreover, it allowed to assess the coherence between field of study and chosen job and the chances to learn new skills, to gain expertise appreciated in the labour market and to make long-term acquaintance with employers. The research included also an attempt to identify the problems which arise when full-time studies are combined with paid employment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies