W ostatnich latach zaobserwować można gwałtowny rozwój nowych kanałów komunikacji bank-klient, związanych przede wszystkim z technologiami informatyczno- telekomunikacyjnymi. Wprowadzanie innowacji w tym zakresie niesie ze sobą jednak szereg zagrożeń w obszarze bankowego ryzyka operacyjnego. Do jednego z najważniejszych zaliczyć tu należy zagrożenie wynikające z zastosowania różnego rodzaju technik manipulacji inżynierii socjalnej (ang. social engineering), przede wszystkim phishing. W artykule przedstawione zostaną techniki inżynierii socjalnej stosowane do ataków na bezpieczeństwo bankowych systemów informatycznych oraz analiza środków ochrony przed tym rodzajem zagrożeń.
In recent years rapid development of new bank - client communication channels, related primarily to the IT, can be observed. Innovation implementation in this area, however, brings with it number of risks in the area of bank operational risk. One of the most significant danger here is a threat resulting from the use of various types of manipulation techniques of social engineering, primarily phishing. The article presents the social engineering techniques used to attack the security of banking systems and the analysis of the means of protection against this type of threat.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00