Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Śląski i małopolski e-konsument - próba typologii

Tytuł:
Śląski i małopolski e-konsument - próba typologii
Silesian and Lesser Poland e-consumer - an attempt at forming a typology
Autorzy:
Kucia, Michał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/590176.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Metoda k-średnich
Śląski i małopolski e-konsument
Typologia
Zakupy on-line
K-means method
On-line shopping
Silesian and Lesser Poland e-consumer
Typology
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 302; 175-186
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W dobie postępującej wirtualizacji życia społeczno-gospodarczego niezmiernie ważną kwestią jest prowadzenie badań obejmujących zmiany w postawach i zachowaniach e-konsumentów, których identyfikacja może przyczynić się do zwiększenia umiejętności kupieckich przedsiębiorstw. Niniejszy artykuł badawczy prezentuje postawy e-konsumentów wobec handlu elektronicznego. Do analizy wykorzystano metodę k-średnich, a następnie weryfikację uzyskanych wyników oparto o post-hoc test Scheffego. Przeprowadzona analiza pozwoliła na wyodrębnienie trzech typów e-konsumentów: entuzjastów zakupów on-line, grymaśnych i niezdecydowanych oraz rokujących optymistów. Prezentowane podejście badawcze oraz podjęta w artykule próba typologii stanowi głos w dyskusji dotyczącej zmian w postawach zakupowych konsumentów.

In the era of the progressing virtualisation of socio-economic life it is really important to conduct research that would refer to changes in attitudes and behaviours of e-consumers. This research article presents e-consumers’ attitudes towards e-commerce. Analytical goals of the article involved the k-means method. Then, the results obtained were verified by the post-hoc Scheffe test. The research sample consisted of 1,100 respondents. The analysis carried out allowed for distinguishing three types of e-consumers.The research approach presented along with an attempt at forming a typology offers some contribution to discussion about changes in shopping attitudes of consumers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies