Artykuł porusza problematykę różnic definicyjnych pomiędzy pojęciami
rachunkowości kreatywnej, agresywnej i oszukańczej. Stanowi próbę uporządkowania
chaosu terminologicznego w literaturze, która dopuszcza zamienne stosowanie wymienionych
pojęć, a która to może niesłusznie wprowadzać odbiorców sprawozdania finansowego
w błąd. Odnosi się do poszczególnych rodzajów definicji i w końcowym rozrachunku
identyfikuje najczęściej powtarzające się przyczyny przekraczania granic prawa
w rachunkowości.
The article deals with the definition problem between the concepts of creative,
aggressive, and fraud accountancy. It is an attempt to organize terminological
chaos in literature, which allows for the replacement of the mentioned terms, which may
wrongly mislead the recipients of the financial statements. It refers to particular types of
definitions and ultimately it identifies the most frequent reasons for crossing the limits of
the law in accounting.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00