Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Implikacje praktyczne teorii interesariuszy: czego mniejsze firmy mogą się nauczyć od większych względem interesariuszy wewnętrznych?

Tytuł:
Implikacje praktyczne teorii interesariuszy: czego mniejsze firmy mogą się nauczyć od większych względem interesariuszy wewnętrznych?
The practical implications of stakeholders’ theories: what can smaller companies learn from the bigger ones in regard to the internal stakeholders?
Autorzy:
Wójcik-Karpacz, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/589763.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Dobre praktyki
Podejście interesariuszy
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Teoria interesariuszy
Corporate social responsibility
Good practices
Stakeholder approach
Stakeholder theory
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2018, 348; 7-25
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest identyfikacja dobrych praktyk w zakresie odpowiedzialności wobec interesariuszy wewnętrznych w Polsce. Pierwsza część przedstawia podejście interesariuszy jako teorię zarządzania organizacjami biznesowymi, a także jej pochodzenie, trzy spojrzenia na budowanie teorii interesariuszy oraz uwagi naukowców na temat użyteczności podejścia interesariuszy w praktyce menedżerskiej. Druga część prezentuje, co firmy robią, aby działać w sposób odpowiedzialny wobec interesariuszy wewnętrznych. Opisane działania firm wobec pracowników wpisują się w deskryptywne ujęcie teorii interesariuszy. Zastosowane metody badawcze to krytyczna analiza literatury i metoda badania dokumentów.

The aim of this publication is the identification of best practices in the domain of responsibility towards internal stakeholders in Poland. The first part of this the publication presents a stakeholder approach as the theory of business organizations management, its origin, three perspectives on stakeholder theory building and the comments of the scientists on the usefulness of a stakeholder approach in the managerial practice. The second part of the publication, the practices of the companies to perform responsibly towards the internal stakeholders were presented. The activities of the companies towards the employees which were described can be written in a descriptive stakeholder theory. The applied research methods: the critical analysis of the scientific literature and the research method of the documents.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies