Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model biznesu w kontekście celów strategicznych przedsiębiorstwa

Tytuł:
Model biznesu w kontekście celów strategicznych przedsiębiorstwa
Business Model in the Context of Strategic Objectives of the Company
Autorzy:
Oliński, Marian
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/588847.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Model biznesu
Strategia
Wartość
Business model
Strategy
Value
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 267; 118-127
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Model biznesu i strategia przedsiębiorstwa są odrębnymi bytami konceptualnymi, niemniej jednak powiązanymi ze sobą. W strategii podkreśla się znaczenie długofalowych celów, do których przedsiębiorstwo powinno zmierzać, natomiast w modelu biznesu podkreśla się kategorię wartości. Celem badań prezentowanych w niniejszym artykule jest identyfikacja celów strategicznych w powiązaniu z tworzeniem wartości dla klienta, jak i przechwytywaniem wartości przez przedsiębiorstwo. Brakowi dominacji konkretnego celu (celów strategicznych) towarzyszy niewielka przewaga wartości ekonomicznych i technicznych nad wartościami społeczno-etycznymi oraz emocjonalnymi. Przechwytywanie wartości opiera się natomiast głównie na sprzedaży wytworzonych produktów/usług (pozostałe mechanizmy przechwytywania mają marginalne znaczenie)

The business model and corporate strategy are separate conceptual entities, nevertheless interrelated. The strategy emphasizes the importance of long-term goals, which the company should aim, while the business model emphasizes the value category. The aim of the research presented in this paper is to identify strategic objectives in connection with creating customer value and capture value by the company. There is no domination of any of the identified strategic objectives. There is little advantage of the economic and technical values in comparison to socio-ethical values and emotional ones. In contrast, there is dominance in capturing value. It is based primarily on the sale of manufactured products/services (other capture mechanisms are of marginal importance).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies