Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cena jako sygnalizator jakości produktu

Tytuł:
Cena jako sygnalizator jakości produktu
Price as a product quality indicator
Autorzy:
Bondos, Ilona
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/588744.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Cena
Dobra trwałe
Doświadczenie zakupowe
Postrzegana jakość
Durable goods
Perceived quality
Price
Shopping experience
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 254; 30-39
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rola ceny jako wskaźnika jakości jest obiektem badań realizowanych na przestrzeni wielu lat. Mimo znaczącego materiału empirycznego nie osiągnięto jeszcze porozumienia w tym zakresie. W artykule przedstawiono zagadnienie związku ceny z postrzeganą jakością oferty na rynku dóbr trwałego użytku; wykorzystano wyniki badania ankietowego (PAPI) zrealizowanego w okresie od I do II kwartału 2014 r. (próba 418 osób, dobór kwotowo-celowy). Autorka poddała weryfikacji hipotezę badawczą dotyczącą wpływu aktualnego doświadczenia zakupowego posiadanego przez konsumenta (zakup zrealizowany w ciągu ostatnich 12 miesięcy) na jego skłonność do postrzegania jakości oferty przez pryzmat ceny.

The role of price as an quality indicator is the object of the research carried out over many years, but despite the significant empirical material there is no final consensus in this regard. The article presents the question of the relationship between perceived quality and price on the example of durable goods market, findings are based on the results of the survey (PAPI) realized in the first half of 2014 year (sample 418 respondents, quota sampling). The author has been revising the research hypothesis about the impact of the current purchasing experience possessed by the consumer (purchase completed within the last 12 months) for his or her tendency to perceive the quality of the offer through the prism of price.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies