Enterprises, that engage in international relations are competitively stronger and
more powerful than enterprises operating only at the national level. Internationalization significantly
affects the innovativeness of small and medium enterprises. Research shows, that
there is a causality between innovation and the internationalization of business.
The aim of this paper is to assess the level of innovative conditions of SMEs as
a precondition for the internationalization of their operations and verification of a methodological
tool appropriate for improving their innovation performance.
Przedsiębiorstwa które angażują się w międzynarodowe relacje są silniejsze
konkurencyjnie niż przedsiębiorstwa, działające jedynie na arenie krajowej. Internacjonalizacja
istotnie wpływa na innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw. Wyniki badań
wskazują, iż istnieje zależność przyczynowo-skutkowa pomiędzy innowacyjnością oraz
internacjonalizacją przedsiębiorstwa.
Celem artykułu jest ocena poziomu innowacyjnych uwarunkowań małych i średnich przedsiębiorstw
jako czynników stymulujących internacjonalizację ich działania, a także weryfikacja
metodycznego narzędzia, odpowiadającego potrzebom poprawy innowacyjności.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00