The present paper is based on the research project “(Un)easy returns home. The functioning of children and young people returning from emigration”, the main goal of which was to investigate and
describe the experience of children from Polish returning migrant families, and specifically to answer the question: What kind of challenges do children from families returning to Poland
face when entering the Polish educational system? We conducted qualitative research taking
into consideration four perspectives: children, adolescents, parents and teachers. In this paper, we
focus on the most important challenges in a new educational context based on the narrations of
children, adolescents, parents and teachers and dividing the challenges into three groups: purely
educational, socio-cultural and emotional. Finally, we also discuss best practices which proved helpful for children’s adaptation to the new environment and which may be used in the school context.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00