Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Optimal innovation in press advertisements

Tytuł:
Optimal innovation in press advertisements
Autorzy:
Wojtaszek, Adam
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/577113.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
advertising slogans
appreciation
intelligibility
Optimal Innovation Hypothesis
salience
Źródło:
Linguistica Silesiana; 2011, 32; 121-132
0208-4228
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The discourse of advertising offers an environment conducive to the exploitation of novelty in language. Novelty can be conceptualised as an opposite of salience (Giora, 2003), being also a graded feature. Giora claims that there exists a specific level of novelty, which evokes pleasurable experience in recipients. She proposes Optimal Innovation Hypothesis, which may be implied in the investigation of various types of discourse marked with high originality. The paper reports on two studies. The initial one, described in Wojtaszek (2011), focused on the appreciation of three alternative versions of Polish and British advertising slogans, while the subsequent one is the attempt to find a relationship between the previous findings and the degree of legibility of the investigated texts. In the appreciation task the plain formulations received the lowest scores, followed by the highly innovative slogans, with the optimally innovative formulations ranking highest. In the task where evaluation of clarity was performed, the plain formulations turned out to be the easiest, the optimally innovative slogans were a bit more difficult, and the highly innovative ones the least conspicuous. A number of interesting dependencies were also found, suggesting further developments for the future.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies