The subject of the article is the analysis of multicultural issues as a challenge for contem-porary pedagogics. This analysis concerns the practical, philosophical and social aspects as well as educational and preventive aspects of multiculturalism. The inspiration to take up the topic was the growing problems related to it, and above all, still registered by sociologists, act of treating "other" as "foreign" by a large percentage of students. In this context, an important pedagogical task is to reject the ideological understanding of mul-ticulturalism and to encourage respecting Polish tradition and culture, and on the other hand to counteract the aggression caused by unhealthy reactions to multiculturalism.
Przedmiotem artykułu jest analiza problematyki wielokulturowości, jako wyzwania dla współczesnych działań pedagogicznych. Analiza ta dotyczy aspektów: praktycznych, filo-zoficzno-społecznych i wychowawczo-profilaktycznych multikulturalizmu. Inspiracją do podjęcia tematyki stało się narastanie problemów z nią związanych, przede wszystkim zaś wciąż rejestrowane przez socjologów traktowanie przez spory procent uczniów „innego”, jako „obcego”. W tym kontekście istotnym zadaniem pedagogicznym staje się z jednej strony odejście od ideologicznego rozumienia multikulturalizmu i wdrażanie do szacunku wobec fundamentów polskiej tradycji i kultury, z drugiej
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00