An interpretative research in the didactic process: critical discourse analysis Badanie interpretacyjne w procesie dydaktycznym: krytyczna analiza dyskursu
Roughly speaking, the didactic interaction assumed in any teaching-learning process necessarily
needs an internal comprehension and decoding process by the students. Particularly, whenever a teacher
develops any teaching process he/she establishes a channel, a code, a system that makes possible
communication. In this sense, the language used in the didactic processes is relevant to be analysed
as far as it highly contributes to the students’ learning process and enhance to achieve quality and
effectiveness. More precisely, the study of language and variety of speech used in education is an area
that has aroused great interest and has continued to be studied since the mid twentieth century. In this
research we will examine the current theoretical framework and the findings of relevant authors to
keep on with the analysis of the language of didactic interaction. Thus, we will restrict our attention to
general uses rather than on the analysis of the different linguistic levels. In this paper we will analyse
how we use language when teaching, what meanings we convey and how communication is reached
in the didactic interaction process.
Interakcje dydaktyczne podejmowane w każdym procesie nauczania-uczenia się wymagają od
ucznia wewnętrznego rozumienia i umiejętności dekodowania. Gdy nauczyciel rozpoczyna proces nauczania, tworzy swego rodzaju kanał, kod, system, który sprawia, że komunikacja jest możliwa. Język
używany w procesie dydaktycznym należy analizować, ponieważ wpływa on na ten proces, wzmacnia
osiąganą jakość i efektywność. Język oraz różnorodność mowy używanej w edukacji są zagadnieniami,
które wzbudzają duże zainteresowanie, a prace nad ich poznaniem trwają od połowy XX w. W pracy
zaprezentowano obecne ramy teoretyczne i istotne odkrycia badaczy, aby następnie przeprowadzić
analizę języka w interakcjach dydaktycznych. Większą uwagę skupiono na ogólnym użyciu języka niż
na analizie różnych poziomów językowych. Autorzy pokazali, w jaki sposób używany jest język podczas
nauczania, jaka jest jego rola i jak realizować komunikację w procesie dydaktycznym.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00