Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Public Relations and Relationship Marketing of Higher Education Facilities in the Time of New Media

Tytuł:
Public Relations and Relationship Marketing of Higher Education Facilities in the Time of New Media
Public relations i marketing relacji uczelni wyższych w dobie nowych mediów
Public relations и маркетинг отношений вузов в эпохе новых медиа
Autorzy:
Koszembar-Wiklik, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/563985.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
new media
relationship marketing
public relations
marketing communication
nowe media
marketing relacji
komunikacja marketingowa
новые медиа
маркетинг отношений
маркетинговая коммуникация
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2016, 4 (363); 77-87
0438-5403
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The development of new media, especially social media, has changed the activities in the field of marketing communication. Former, one-way communication patterns in the era of Internet platforms and the prosumer approach cease to be effective, while the importance of forms based on interaction and co-participation is growing. The author, basing on the analysis of literature, indicates the most important features of the new media, especially social media as communication tools of PR and relationship marketing. In a synthetic manner, she indicates the benefits of the Web 2.0 environment. Successively, referring to Polish higher education facilities, she presents the main social media tools used by the facilities for communication. The author also conducted a questionnaire survey among students of the Silesian University of Technology. These studies involved the use of social media to communicate with teachers. The main source of information and communication is still the university site and its mailing, only 32% visited the university’s Facebook profile. The introduction of social media as a communication tool between teachers and students might, as students think, have a positive effect on the perception of universities.

Rozwój nowych mediów, a w szczególności mediów społecznościowych, zmienia działania z zakresu komunikacji marketingowej. Dotychczasowe, jednokierunkowe wzory przekazu, w dobie rozwoju platform internetowych i dojrzewania prosumentyzmu, przestają być skuteczne, znaczenia nabierają natomiast formy oparte na interakcji i współuczestnictwie. Autorka, na podstawie analizy literatury, wskazuje na najważniejsze cechy nowych mediów, a w szczególności social media jako narzędzi komunikacji PR i marketingu relacji. W syntetyczny sposób wskazuje na zalety środowiska Web 2.0. Kolejno, odnosząc się do uczelni polskich, przedstawia główne narzędzia social media wykorzystywane w komunikacji przez uczelnie. Autorka przeprowadziła również sondaż ankietowy wśród studentów Politechniki Śląskiej. Badania te dotyczyły wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji z wykładowcami. Nadal głównym źródłem informacji i komunikacji jest strona internetowa uczelni i mailing, tylko 32% badanych odwiedza profil uczelni na Facebooku. Warto wprowadzić social media w komunikację między wykładowcami a studentami, ponieważ zdaniem studentów miałoby to pozytywny wpływ na postrzeganie uczelni.

Развитие новых медиа, в особенности же социальных медиа, изменяет действия в области маркетинговой коммуникации. Прежние, однонаправленные образцы информации, в эпохе развития интернет-платформ и созревания просьюмеризма, уже неэффективны, значение же приобретают формы, основанные на интеракции и участии. Автор, на основе анализа литературы, указывает самые важные свойства новых медиа, в особенности же социальных медиа (англ. social media) в качестве инструментов коммуникации PR и маркетинга отношений. Синтетическим образом она указывает пользу сре- ды Web 2.0. Затем, ссылаясь на польские вузы, она представляет основные инструменты социальных медиа, используемые вузами в коммуникации. Автор провела также зондажный опрос среди студентов Силезского технического университета. Опросы касались использования социальных медиа в общении с преподавателями. По-прежнему основным источником информации и коммуникации является сайт вуза и мейлинг; лишь 32% опрошенных посещает профиль вуза на Фейсбуке. Стόит ввести социальные медиа в общение между преподавателями и студентами, поскольку, по мнению студентов, это оказало бы положительное влияние на восприятие вуза.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies