Wykorzystanie koncepcji free revealing w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw The Use of Free Revealing Concept in Forming the Competitive Advantage of Companies Использование концепции free revealing в формировании конкурентного преимущества предприятий
Celem artykułu jest analiza koncepcji free revealing na tle otwartych innowacji jako sposobu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem roli użytkowników we współtworzeniu innowacji. Zidentyfikowano dotychczas kilka modeli tworzenia innowacji opierających się na koncepcji free revealing, które uwzględniają bezpłatne ujawnianie i dzielenie się innowacyjnymi rozwiązaniami także wśród konkurujących ze sobą firm. Bezpośrednia komunikacja przedsiębiorstw z użytkownikami ma wpływ na innowacyjność podmiotów gospodarczych, a w konsekwencji prowadzi do osiągania przewagi konkurencyjnej. W artykule zastosowano metodę krytycznej analizy literatury.
The main aim of this article is to analyse the free revealing concept against the background of open innovation model as a way of forming the competitive advantage of companies, with a particular emphasis on the role of users in creating innovation. There have been identified several innovation models based on the free
revealing concept so far. They consider free disclosure of innovation and sharing of innovative solutions also among competitors. The companies’ direct communication
with users has an impact on innovativeness of business entities and consequently results in building their competitive advantage. The article is based on extensive literature studies.
Цель статьи – анализ концепции free revealing на фоне открытых инноваций в качестве способа формирования конкурентного преимущества предприятий, с особым учетом роли пользователей в совместном создании инноваций.
До сих пор выявили несколько моделей создания инноваций, основанных на концепции free revealing, которые учитывают бесплатное выявление и разделение инновационных решений также среди конкурирующих друг с другом фирм. Прямая коммуникация предприятий с пользователями влияет на инно-
вационность экономических субъектов, в итоге же ведет к достижению конкурентного преимущества. В статье применили метод критического анализа литературы.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00