Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Technical creativity and technical skills as a source of pupils’ physical and psychological balance

Tytuł:
Technical creativity and technical skills as a source of pupils’ physical and psychological balance
Kreatywność i umiejętności techniczne jako źródło równowagi fizycznej i psychicznej uczniów
Autorzy:
Huľová, Zlatica
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/55118348.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie
Tematy:
technical education
pupil
teacher
primary education
cognitive skills
physical and psychological balance
prevention of risk behaviour
edukacja techniczna
uczeń
nauczyciel
edukacja na poziomie podstawowym
umiejętności poznawcze
równowaga fizyczna i psychiczna
zapobieganie zachowaniom ryzykownym
Źródło:
Studia Mazowieckie; 2023, 18, 1; 39-51
1231-2797
2720-5991
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Technical education, the important condition of which is the development of technical skills, technical creativity, as well as technical thinking, is also meant to ensure the physical and psychological balance of the learner’s personality. The contribution, which is the output of the project VEGA no. 1/0550/22, includes presented research findings reporting that the state of a pupil, student or a teacher developing their thinking, skills, and creativity and demonstrating a positive relationship with the content of technical education in all areas of development, creates the environment of a physical and psychological balance of the learner as well as prevents risk behaviour. The research uses a set of research methods (original questionnaire, interviews, pre-test, test, post-test, and others) implemented on a sample of 86 examined respondents showing a statistical significance among the examined variables.

Edukacja techniczna warunkuje rozwój umiejętności technicznych, kreatywności technicznej, myślenia technicznego, ma również wpływ na zapewnienie fizycznej i psychicznej równowagi osobowości uczącego się. W artykule zaprezentowano dorobek badań przeprowadzonych w ramach projektu VEGA nr 1/0550/22, z których wynika, że kształcenie techniczne rozwija u ucznia, studenta, nauczyciela twórcze myślenie, umiejętności i kreatywność, a treści kształcenia technicznego mają pozytywny wpływ na wszechstronny rozwój, tworzą środowisko równowagi fizycznej i psychicznej ucznia oraz zapobiegają zachowaniom ryzykownym. W badaniu wykorzystano zestaw metod badawczych (kwestionariusz autorski, wywiady, pretest, test, posttest i inne) na próbie 86 respondentów wykazujących statystyczną istotność badanych zmiennych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies