Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Doświadczanie podmiotowości w praktyce edukacyjnej w opinii uczniów szkoły podstawowej

Tytuł:
Doświadczanie podmiotowości w praktyce edukacyjnej w opinii uczniów szkoły podstawowej
Experiencing subjectivity in the educational practice in the opinion of primary school students
Autorzy:
Głowala, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/540933.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
Tematy:
subjectivity
education
student
studiem
podmiotowość
edukacja
uczeń
badania
Źródło:
Społeczeństwo. Edukacja. Język; 2016, 4; 139 - 148
2353-1266
2449-7983
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The current model of life in our country causes the society to pay attention to critical-creative and subjective education. During upbringing, subjectivity may be meant as a normative category and also as an evaluative one. The necessary condition needed to understand and put the idea of subjectivity into practice is being aware of its philosophical, psychological and pedagogical basics. In the text I mainly refer to views of subjectivity within the field of pedagogy which are created as the background for analyzing conceptions and results of my own studies. These studies refer to the feeling of subjectivity among children in school education. Results show that the image of having sense of subjectivity amid students in primary school is satisfying. Teacher’s attitude as a direct factor of experiencing subjectivity among children was marked very well

Współczesny model życia w naszym kraju powoduje, że społeczeństwo kieruje szczególną uwagę w stronę edukacji krytyczno-kreatywnej i podmiotowej. W wychowaniu pojęcie podmiotowości można traktować zarówno jako kategorię normatywną, jak i wartościującą. Warunkiem niezbędnym do zrozumienia i przeniesienia idei podmiotowości do praktyki edukacyjnej jest znajomość jej filozoficznych, psychologicznych i pedagogicznych podstaw. W tekście odwoływać się będę przede wszystkim do ujęć kategorii podmiotowości na gruncie pedagogiki, co stanowić będzie tło do omówienia koncepcji i wyników badań własnych dotyczących poczucia doświadczania podmiotowości przez dziecko w edukacji szkolnej

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies