Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Samuela Twardowskiego Dafnis: małżeństwo – retoryka – prefeminizm Sceny XIII

Tytuł:
Samuela Twardowskiego Dafnis: małżeństwo – retoryka – prefeminizm Sceny XIII
Samuel Twardowski’s Dafnis: Marriage – rhetorics – prefeminism of Scene 13
Autorzy:
Obremski, Krzysztof
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/534967.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
Samuel Twardowski
Dafnis
prefeminism
rhetorics
Źródło:
Śląskie Studia Polonistyczne; 2016, 8, 1-2; 287-300
2084-0772
2353-0928
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In 1638 dramatic idyll a male view of marriage is undermined by the voice of these women (Dafnis appears here as pars pro toto) who critically perceived a marital status as a life determined by abandoning the virtue of chastity. In Scene 13 one can already recognize – at least on a verbal level – the equal rights: Peneus’s male arguments are juxtaposed with Dafnis’s female ones. The nymph – in a prefeminist way? – juxtaposes her female subjectivity with male objectification in favour of the values which for Apollo and Peneus can be imagined at most: love for a woman and the continuity of a family (exalted by being related to a god).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies