A proper estimation of time in user stories is a crucial task for both the IT team as well as for the customer,
especially in agile projects. Although agile practices offer a lot of flexibility and promote a culture of continuous
change, there are always clearly de need timeboxed periods where an IT company has to commit to delivering working
soft-ware. Estimating time of user story implementation provides clarity and the opportunity to control the project by
the management, yet at the same time, it can increase pressure on software developers. Thus, incorrectly estimated
user stories may lead to quality problems including system malfunction, technical debt, and general user experience
issues. The paper describes user story characteristics, reasons of user story estimation inaccuracy as well as a model
of their potential impact on post-release defects in large IT software ventures, all derived from the conducted interview
with practitioners in Capgemini software development company.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00