Social Reporting as a Tool for Building Confidence Between the Bank and Its Environment Raportowanie społeczne jako narzędzie budowania zaufania pomiędzy bankiem a jego otoczeniem
The assumption of socially responsible attitudes and the provision of information regarding this aspect
are becoming especially important in the activities carried out by banks, seen as unique service providers
and public trust institutions. This is necessary from the perspective of building lasting relationships with
their environment. It is, therefore, desirable that traditional reports, containing data recounting their ability
to generate financial profits, be augmented by statements concerning social responsibility facilitating the
assessment of the impact of their overall economic activity on groups of stakeholders, society and the
environment as a whole.
The aim of the article is to present social reporting as a tool for building confidence in relationships
between a bank and its environment, to show the national and international trends in publishing these
types of reports by banking sector entities and to analyze contents of social reports prepared by selected
banks operating in Poland.
W działalności banków, jako specyficznych przedsiębiorstw usługowych, spełniających warunki podmiotów
zaufania publicznego, szczególnego znaczenia nabiera nie tylko przyjmowanie społecznie odpowiedzialnych
postaw, lecz także komunikowanie danych z tym związanych. Jest to niezbędne w perspektywie budowania
trwałych relacji z otoczeniem. Pożądane staje się zatem uzupełnianie tradycyjnej sprawozdawczości banków,
zawierającej dane na temat ich zdolności do generowania korzyści finansowych – raportami z zakresu
społecznej odpowiedzialności biznesu, pozwalającymi określić wpływ całokształtu prowadzonej działalności
gospodarczej na poszczególne grupy interesariuszy, a także społeczeństwo oraz środowisko jako całość.
Celem artykułu jest przedstawienie raportowania społecznego jako narzędzia budowania zaufania w relacjach
banku z otoczeniem, a także wskazanie ogólnych trendów związanych z publikowaniem tego typu raportów
przez podmioty sektora bankowego w kontekście krajowym i międzynarodowym, jak również analiza
zawartości tego rodzaju dokumentów sporządzonych przez wybrane banki funkcjonujące na polskim rynku.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00