The article contains two parts. In the first, the Author describes the theoretical background for analysing the photographs by an American controversial artist – Joel-Peter Witkin; the analysis is carried out in the second part of the paper. The realistic, authenticity-oriented visions of W. Benjamin, R. Barthes or S. Sontag are confronted with Witkin’s creativeness spirit – clearly manipulating in matters of the order of reality (and its rules of appearance) and photographical stuff. This attitude is supported by François Soulages’ views on aesthetics.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00