Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interpretacja statystyk w ar tykułach naukowych – wskazówki dla praktyków

Tytuł:
Interpretacja statystyk w ar tykułach naukowych – wskazówki dla praktyków
the interpretation of the statistical data in scientific papers – advices for practitioners
Autorzy:
Budzicz, Łukasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/514261.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
wielkość efektu
istotność statystyczna
przedziały ufności
interpretowanie danych statystycznych.
effect size
statistical significance
confidence interval
interpretation of statistical data.
Źródło:
Psychologiczne Zeszyty Naukowe; 2017, 1; 143-158
2451-1420
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera informacje o tym, jak interpretować podstawowe dane statystyczne: wskaźniki istotności statystycznej, wielkości efektu i przedziały ufności. Pokazano kilka heurystyk użytecznych przy interpretacji wielkości efektów korelacji r Pearsona, statystyki d Cohena oraz relatywnego ryzyka. Olbrzymia większość pozostałych efektów jest pochodną wyżej wymienionych. Dodatkowo wskazano również, jakie są ograniczenia wybranych wskaźników, szczególnie istotności statystycznej. Artykuł jest pomyślany jako pomoc szczególnie dla psychologów praktyków.

The article contains information how to interpret statistical data: statistical significance, effect size and confidence intervals. Several heuristics are given how to usefully interpret the magnitude of the correlation Pearson’s r, Cohen’s d and relative risk. The vast majority of other effects is a derivative of the aforementioned. In addition, I also show the limitations of selected indicators, especially statistical significance. This article is intended as an aid especially for psychologists practitioners.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies