The article is based on an analysis of legal acts, documents and literature. Its purpose
is to present the development of consumerism in the United States in four historic
eras. The idea of consumers’ laws has been developed with particular stress on the
president’s J.F. Kennedy speech of 15th March 1962 – Special Message to the Congress
on Protecting the Consumer Interest. For the first time in the history, four consumers’
rights were named: the right to safety, the right to be informed, the right to choose and
the right to be heard. Therefore United States are commonly recognized as the predecessor
of the idea of consumerism.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00