Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Тождество бытия и творчества как исходный пункт философского учения Хенрика Каменьского

Tytuł:
Тождество бытия и творчества как исходный пункт философского учения Хенрика Каменьского
Tożsamość bytu i twórczości jako punkt wyjścia poglądów filozoficznych Henryka Kamieńskiego
Identity of Being and Creation as a Starting Point of Philosophical Doctrine of Henryk Kamieński
Autorzy:
Кармазинов, Леонид С.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/497524.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Stowarzyszenie Filozofów Krajów Słowiańskich
Źródło:
ΣΟΦΙΑ. Pismo Filozofów Krajów Słowiańskich; 2009, 9; 159-168
1642-1248
Język:
rosyjski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera zarys genezy, uwarunkowań społeczno-historycznych oraz istoty zasady tożsamości bytu i twórczości. Stworzył ją H. Kamieński i uczynił z niej punkt wyjścia swojej filozofii. Autor ukazuje ją tu w kontekście dziewiętnastowiecznej filozofii czynu. Analizuje rozważania H. Kamieńskiego wokół pojmowania historii, filozofii, absolutu i sporów z koncepcjami Hegla i Kartezjusza. Kamieński zapożyczył Heglowską ideę człowieka-twórcy historii. Jednakże by tworzyć historię, należy znać tendencje rozwoju społecznego. Wymaga to zmiany sposobu postrzegania historii i uprawiania jej na bazie filozofii przyszłości i życia.

The paper contains an outline of genesis, social and historical conditions and essence of the principle of identity of being and creation. The principle was due by Kamieński which made from it the starting point of his philosophy. Here it appears in the context of nineteenth-century philosophy of action. Author analyzes considerations of Kamieński about the understanding of history, philosophy, absolute and his disputes with the ideas of Hegel and Descartes. Kamienski borrowed Hegel's idea of man as the creator of history. But to make history it has to know the trends of social development. However, that requires a change of the perception of the history which should be based on the philosophy of future and of life.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies