Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Hostility as an Element of Negative Emotions in Politics : The Case of “Public Media” in Poland

Tytuł:
Hostility as an Element of Negative Emotions in Politics : The Case of “Public Media” in Poland
Wrogość jako element budowy negatywnych emocji w polityce: przypadek „publicznych mediów” w Polsce
Autorzy:
Ziółkowski, Jacek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/49338563.pdf
Data publikacji:
2024-09-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
enemy
hostility
emotion
social engineering
propaganda
emocje
wrogość
wróg
socjotechnika
Źródło:
Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne; 2024, 83; 45-65
1505-2192
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to demonstrate the nature of the relationship between negative emotions and the creation of hostility in the practice of social engineering and propaganda activities. The hypothesis adopted is the recognition that there is a mutually significant relationship between the creation of hostile status entities and the use of negative emotions. Negative emotions help build enmity and hostility entities stimulate negative emotions. Hostility and negative emotions are very useful tools of political influence. They make it possible to discredit external and internal enemies, to mobilise and integrate supporters and build the desired image of a political leader. The empirical study and media content analysis revealed examples of the widespread use of hostility and negative emotions as tools of political influence in Poland.

Celem artykułu jest wykazanie natury związku między negatywnymi emocjami a tworzeniem wrogości w praktyce inżynierii społecznej i działań propagandowych. Przyjęta hipoteza zakłada, że istnieje wzajemny istotny związek między tworzeniem podmiotów o statusie wrogów a wykorzystywaniem negatywnych emocji. Negatywne emocje pomagają budować wrogość, a podmioty wrogości pobudzają negatywne emocje. Wrogość i negatywne emocje są bardzo przydatnymi narzędziami wpływu politycznego. Pozwalają dyskredytować wrogów zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych, mobilizować i integrować zwolenników oraz budować pożądany wizerunek lidera politycznego. Badanie empiryczne i analiza treści mediów wykazały przykłady wykorzystywania wrogości i negatywnych emocji jako narzędzi wpływu politycznego w Polsce. Analiza empiryczna zwróciła uwagę na przypadek „mediów publicznych” w Polsce.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies