ORPHEUS IN THE UNDERWORLD IMAGE (Unfinished Sketch)
Orpheus in the Underworld image addresses the issue of knowledge in the
arts, especially the rarely recognized difference between the directness of
sensations that seem natural and spontaneous, and its construction, which
manifests itself in formalized, anterior analysis, which preceded experience.
Więckowski considers that ages-old problem in the context of the
myth of Orpheus’ descent into Hades and his (Orpheus’); the myth, which
was often used in visual arts, music and literature. Więckowski analyzes
painting as object and the way to learn through art. As the basis for his
analysis, he uses a poem by Rainer Maria Rilke, in which Eurydice, called
from hell by the means of poetry, reaches the limits of existence, but due
to Orpheus’ mistake, does not cross the threshold of reality. What error did
Orpheus make? What lies beneath the mythical gesture: his looking back
and looking at Euridice? The answers to these questions are the subject of
the essay.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00