Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PRZYGOTOWANIE DOKTORANTÓW DO PRACY DYDAKTYCZNEJ ZE STUDENTAMI – SZANSA I WYZWANIE

Tytuł:
PRZYGOTOWANIE DOKTORANTÓW DO PRACY DYDAKTYCZNEJ ZE STUDENTAMI – SZANSA I WYZWANIE
PHD STUDENTS PREPARATIONS FOR THEIR DIDACTIC WORK – CHANCE AND CHALLENGE
Autorzy:
Piwowarczyk, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/479638.pdf
Data publikacji:
2019-06-30
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Nauk o Pracy. Polskie Towarzystwo Profesjologiczne.
Tematy:
zajęcia dla doktorantów
zajęcia przygotowujące do pracy dydaktycznej ze studentami
classes for PhD students
classes preparing for didactic work with students
Źródło:
Problemy Profesjologii; 2019, 1; 115-127
1895-197X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego organizuje i prowadzi zajęcia przygotowujące doktorantów do pracy dydaktycznej ze studentami zgodnie z wewnętrznymi regulacjami Uniwersytetu Wrocławskiego oraz zgodnie z art. 197, ust. 2 i 3 Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym (Dz.U. z 2012 r., poz. 572) i Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie kształcenia na studiach doktoranckich w uczelniach i jednostkach naukowych (Dz.U. z 2011 r., nr 196, poz. 1196). Celem niniejszego artykułu jest analiza wyników ewaluacji wewnętrznej po przeprowadzonych zajęciach. Analizie porównawczej poddano wyniki ewaluacji zajęć prowadzonych na Wydziale Filologicznym i Biotechnologii UWr w latach 2016-2018. Analizie poddano m.in. takie kwestie jak: realizacja oczekiwań, ocena przystępności przekazywanej wiedzy, wpływ sposobu prowadzenia na komunikację i atmosferę, jak również na aktywność i współpracę uczestników zajęć. Okazało się, że dzięki zmianom programu na podstawie ewaluacji, udało się uzyskać lepsze dopasowanie zajęć do potrzeb doktorantów. Udało się m.in. wzbudzić większą chęć do polecania zajęć, do pogłębiania wiedzy we własnym zakresie. Udało się zwiększyć aktywność na zajęciach i podnieść stosunek emocjonalny do zajęć.

The Teacher’s Education Center of the University of Wroclaw organizes and conducts classes which prepares PhD students for their didactic work with students in accordance with the internal regulations of the University of Wrocław and in accordance with the Higher Education Law Act (Journal of Laws of 2012, item 572) and the Regulation of the Minister of Science and Higher Education on education at doctoral studies at universities and scientific units (Journal of Laws from 2011, No. 196, item 1196). The purpose of this article is to analyze the results of the internal evaluation after the preparatory classes. The results of the evaluation of classes conducted at the Faculty of Philology and Biotechnology of the Wrocław’s University from 2016-2018 were analyzed. Many of issues were analyzed, such as meeting expectations, assessment of the affordability of knowledge transfer, the impact of the method of conducting classes on communication and atmosphere, as well as the activity and cooperation of participants. It turned out that thanks to the program changes based on the evaluation, it was possible to get a better match of the classes to the needs of PhD students. We managed to arouse a greater willingness to recommending classes and to deepen knowledge on their own. We managed to increase the activity in the classroom and increase the emotional relation to the classes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies