The processes of contemporary politics are increasingly informed by ideas and principles
that derive from conventional marketing. This, we suggest, is intimately connected to the neoliberal
ascendancy which characterises the global political environment. In this article we seek to historicise
the structural and ideological embedding of economic ideas within the political realm. We argue that
marketing both informs and is a product of these changes and that there are important consequences,
notably the further detaching of an already disaffected public from the electoral process. Conse-
quently we conclude that the “marketisation” of politics has come to represent an “ideology of discon-
nection.”
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00