Ocena wiedzy i kompetencji przedmiotowych jako element dydaktyki języka obcego dla celów biznesowych w programie studiów wyższych Assessment of specific purpose knowledge and competence as an element of Business English pedagogy at the tertiary level
The paper is motivated by the widely held view that LSP pedagogy should aim to develop students'
dual competence, encompassing − on the one hand − their linguistic knowledge and skills, and − on the
other − their professional competence including (elements of) specialist content knowledge and the
skills necessary to effectively communicate in specific purpose settings. Consequently, assessment in
LSP pedagogy should take into account not only students' linguistic competence, but also measure their
ability to effectively and professionally perform communicative tasks typical of the target settings. The
study examines how pre-experience undergraduate students at the University of Economics in Katowice perceive assessment of their professional communicative competence, including elements of specific
purpose knowledge, by a Business English teacher. The findings suggest that the degree of acceptance
for the assessment of dual competence in a university Business English course is very high; importantly, it increases with students' growing business awareness and content knowledge.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00